Probiotyki-nasi niewidoczni sojusznicy.

probiotyki

Udostępnij artykuł, dzięki temu przeczyta go więcej osób.

Probiotyki co to takiego?

Dla zdrowia i prawidłowego rozwoju organizmu człowieka bardzo ważne są probiotyki. Należą one do żywności specjalnego zastosowania i zawierają bakterie, bez których nie możemy funkcjonować, a ściślej to nasze jelita. W świetle badań nad mikroorganizmami zasiedlającymi nasz przewód pokarmowy stwierdzono, że chronią one nas przed rozwojem bakterii chorobotwórczych i grzybów, odpowiadają za naszą odporność i zmniejszają alergie (nie tylko pokarmowe, ale również atopowe zapalenia skóry), potrafią wpływać na nasz nastrój.

Probiotyki

Kliknij poniżej "Lubię to", dzięki temu będziesz informowany o nowościach na blogu.

Ich brak lub niedobór może powodować otyłość. Badania prowadzone na osobach  z takimi skłonnościami, podczas ich zmiany diety przy odchudzaniu wskazują na proporcjonalne zmiany flory bakteryjnej. Jest to swoiste perpetuum mobile jak tyjemy mamy bakterie powiązane z otyłością, a jak chudniemy proporcje zmieniają się na korzyść tych „odchudzających”. Najlepiej poznane to bakterie z rodzaju Lactobacillus, ale nasze jelita zasiedlają setki różnych rodzajów tych organizmów.
Każdy człowiek w ciągu całego swojego życia buduje swój niepowtarzalny kod bakteryjny – w zależności od naszej diety, podróży i ludzi z którymi się stykamy.
W dzisiejszym przetworzonym jedzeniu brak jest bakterii uznawanych za dobre dla naszego zdrowia, a wręcz jedzenie może zawierać antybiotyki niszczące florę bakteryjną w jelitach. Dlatego powinniśmy zwracać uwagę na to co jemy.

Probiotyki-z czym to się je?

Na przykład kapusta kiszona (najlepiej w tradycyjny sposób, bez pasteryzacji i środków konserwujących) zawiera więcej bakterii niż tabletki, ale jemy jej coraz mniej. Również dobroczynne działanie na nasz organizm mają inne kiszonki, jogurty, kefiry, maślanka. Najważniejszym składnikiem zwiększającym przeżywalność „dobrych” bakterii w naszych jelitach jest błonnik. Zawierają go warzywa, ważny składnik naszej diety. Mniejsza ilość probiotyków w organizmie to pole do popisu dla gatunków wywołujących choroby. Niezdrowa dieta pełna cukrów rafinowanych może prowadzić do nadmiernego namnażania się chorobotwórczych grzybów (np. z rodzaju Candida) i rozwoju grzybic przewodu pokarmowego.

Probiotyki
Stosujemy również bardzo dużo antybiotyków podczas leczenia. Chcemy szybko wyzdrowieć i myślimy, że będą one skuteczne. Może tak, ale…… wyjaławiamy nasz organizm, jesteśmy wtedy mniej odporni i… wraca nam np. przeziębienie. Powinniśmy suplementować probiotyki właściwie przez cały rok i stosować odpowiednią dietę. Smacznego i na zdrowie!!!

Udostępnij artykuł, dzięki temu przeczyta go więcej osób.

Zobacz także

Niesamowity czosnek

Dobry miód?

Len zwyczajny – niepozorna roślina o wielkich możliwościach

Rokitnik zwyczajny krzew, który ma niezwykłe właściwości

Znane, lubiane ale rzadko wykorzystywane… stokrotki

Rzep, do którego warto się przyczepić

Chwast, który leczy i pielęgnuje

Mniszek lekarski lekarstwo, które wszędzie rośnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Czytaj więcej