Reklama i kiszona kapusta

Udostępnij artykuł, dzięki temu przeczyta go więcej osób.

Ilekroć oglądam telewizyjne reklamy farmaceutyczne zastanawiam się nad ich skutecznością. Jak wiadomo marketing ma przynieść zyski. Skoro jednak reklamy suplementów są tak powszechne, to musi się to opłacać. W aptece też widać, że reklamy robią swoje. Wielokrotnie słyszę, od pacjentów, że wolą to co znane z telewizji, a nie to co wiem z doświadczenia, że jest dobre, czasem tańsze i polecane przeze mnie. Ot, siła reklamy.

W takich sytuacjach zawsze się zastanawiam z czego wynika ten fenomen. Sama czuję irytację jak słyszę jak cudownym żelem posmaruję kolano i już będę mogła kłaść pozbruk przez najbliższe 12 godzin. W razie przeziębienia po zażyciu cudownego środka od wyleczenia dzieli mnie 15 minut. Jestem zmęczona, brak mi energii, więc jedna tabletka i mogę pracować bez przerwy 24 godziny. I to wszystko na zmianę kilka razy w ciągu godziny we wszystkich stacjach telewizyjnych i radiowych. Szczególnie przykuwa moją uwagę reklama środka na zaparcia, który jest lepszy od kapusty kiszonej. Chyba to świadczy o tym, że pomysłodawca tej reklamy nie lubi jej ale jednak tabletką, czy proszkiem w saszetce nie zastąpimy pokarmu. Za każdym razem jak widzę skrzywioną minę kobiety, która stosuje tak ekstremalny środek jak kiszona kapusta na zaparcia, to się zastanawiam czy tu jednak marketingowcy nie przesadzili. Sama lubię kapustę w każdej postaci, ale to nie tylko kwestia gustu. Badania potwierdzają , że to jedno z najzdrowszych warzyw. Chyba, że przemysł farmaceutyczny podejmie walkę ze spożywczym i np. jabłka, kapusta, ryby czy produkty mleczne będą miały być zastąpione przez tabletki.

Kliknij poniżej "Lubię to", dzięki temu będziesz informowany o nowościach na blogu.

 

Oczywiście ironizuję, tak nie będzie. Żywność zawsze będzie najpowszechniejszym i najbardziej podstawowym źródłem substancji odżywczych a długofalowo nawet lekiem. Szczególnie jeśli chodzi o przewód pokarmowy, a zatem i wypróżnianie. Zatem ręce precz o kapusty! Nie chcę powiedzieć, że leki i suplementy są złe, ale inne jest ich zadanie. Pozostaje pytanie o fenomen skuteczności reklam. Mamy swoje doświadczenia życiowe i zdrowy rozsądek. Jak coś boli, to jest to objaw np. jakiegoś zwyrodnienia stawu, stanu zapalnego, przeciążenia itp. Maści przeciwbólowe w jakimś stopniu łagodzą dyskomfort, mogą działać przeciwzapalnie, ale nie zastąpią rehabilitacji, fizykoterapii, odpoczynku, czasem konieczności zabiegu chirurgicznego. Środki na przeziębienia najczęściej działają objawowo. Mogą złagodzić ból głowy, gardła, zahamować kaszel, katar ale nie spowodują wyleczenia przeziębienia w kwadrans. Myślę, że skuteczność reklam wynika z odwołania się do emocji. Nie wierzymy, że specyfik cudownie zadziała jak w telewizji ale może jednak, chociaż w jakimś stopniu. Jest nadzieja i pozytywne skojarzenia. Nawet trudne nazwy można zastąpić skojarzeniem z żółtą tubką kremu, kiedyś tabletką z krzyżykiem. Bylebyśmy szukali czegoś co w aptece, czy sklepie obsługa rozpozna po naszych skojarzeniach. W końcu wszyscy jesteśmy bombardowani tymi samymi reklamami. Zaczynamy posługiwać się tym samym „kodem”. Nawet musimy oglądać reklamy leków, aby wiedzieć czego chcą pacjenci! Pewnie przyczyn sukcesu reklam farmaceutycznych jest dużo więcej. Pytajcie o nie socjologów, psychologów i marketingowców. Ale wara od kapusty kiszonej!

Udostępnij artykuł, dzięki temu przeczyta go więcej osób.

Zobacz także

Niesamowity czosnek

Dobry miód?

Len zwyczajny – niepozorna roślina o wielkich możliwościach

Rokitnik zwyczajny krzew, który ma niezwykłe właściwości

COVID-19 poszukiwania skutecznej terapii

Koronawirus i niebezpieczny lek

Znane, lubiane ale rzadko wykorzystywane… stokrotki

Rzep, do którego warto się przyczepić

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Czytaj więcej